ESTUDO DA PERCEPÇÃO AMBIENTAL DE ESTUDANTES: FERRAMENTA PARA A CONSERVAÇÃO DE SERPENTES
DOI:
https://doi.org/10.36026/rpgeo.v5i1.2640Abstract
A relação entre o homem e as serpentes, em muitas situações, apresenta-se conflituosa. O presente trabalho teve como objetivo avaliar a percepção de estudantes, relacionada às serpentes, em duas escolas. A metodologia foi a de Planejamento, Processo e Produto. O Planejamento constou de um questionário que contemplou a percepção dos alunos acerca das serpentes, e o conhecimento destes sobre biologia, ecologia e conservação desses animais. No processo realizou-se uma palestra que abordou as questões associadas às serpentes, e finalmente, no produto, uma entrevista semi-estruturada buscou avaliar a repercussão desta nos estudantes. Conclui-se que esse estudo apresenta-se como uma ferramenta para subsidiar a implantação de um programa de educação ambiental direcionado para conservação das serpentes.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
04/07/2018
Issue
Section
Artigos
License
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional license.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultane ously licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional License that allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (ex, publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (ex.: in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and the citation of the published work (See The Free Acess Policy).