TURNING OF AFRICAN STUDIES AND AFRICANITIES AND TRAINING AT UNEGRO/CAXIAS
DOI:
https://doi.org/10.69568/2237-5406.2021v6n7e6234Keywords:
cyberactivism, political formation, black movement, UNEGRO/CaxiasAbstract
The Covid-19 pandemic caused a change in the habits of people, state institutions, social movements and society. The article aims to analyze the training project of UNEGRO/Caxias from 2019. This is a case study. The results showed an increase in the level of activity and articulation of the entity and contact with researchers from large higher education institutions such as the University of Rondônia and the Federal University of Rio de Janeiro.
References
DUARTE, Zuleide. A tradição oral da África. Estudos de Sociologia. Rev. do Progr. de Pós-Graduação em Sociologia da UFPE. v. 15. n. 2, p. 181 – 189. 2009. Disponível em: https://periodicos.ufpe.br/revistas/revsocio/article/view/235328. Acesso em: 19 de Março de 2021.
HUDSON-WEEMS, Clenora. Africana Womanism: o outro lado da moeda. Universidade Autônoma Preta Popular. Disponível em: https://quilombouniapp.wordpress.com/2012/03/22/africana-womanism-o-outro-lado-da-moeda/. Acesso em: 12 de janeiro de 2021.
HUDSON-WEEMS, Clenora. Mulherismo Africano e a necessidade crítica do pensamento pela teoria africana. The Journal Ocidental de estudos Negros, v.21, n. 2, p. 79-84, 1997.
HUDSON-WEEMS, Clenora. Mulherismo africana: recuperando a nós mesmos. São Paulo: Ananse, 2020.
LÉVY, Pierre. CIBERCULTURA. São Paulo: Editora 34, 1999.
NASCIMENTO, Abdias do. O quilombismo. 2 ed. Brasília/Rio de Janeiro: 2002.
NASCIMENTO, Beatriz. O conceito de quilombo e a resistência cultural negra. In NASCIMENTO, Beatriz. Quilombola e intelectual: possibilidades nos dias da destruição. Brasil: Editora Filhos da África, 2018. p. 273-295.
KILOMBA, Grada. Memórias da plantação: episódios de racismo cotidiano. Rio de Janeiro: Cobogó, 2019.
YIN, Robert K. Estudo de caso: planejamento e métodos. 2 ed. Porto Alegre: Bookman, 2001.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Ao submeter um artigo à Revista Praxis Pedagógica e tê-lo aprovado, os autores concordam em ceder, sem remuneração, todos os direitos de primeira publicação e a permissão para que Praxis Pedagógica redistribua esse artigo e seus metadados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.