TURNING OF AFRICAN STUDIES AND AFRICANITIES AND TRAINING AT UNEGRO/CAXIAS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.69568/2237-5406.2021v6n7e6234

Keywords:

cyberactivism, political formation, black movement, UNEGRO/Caxias

Abstract

The Covid-19 pandemic caused a change in the habits of people, state institutions, social movements and society. The article aims to analyze the training project of UNEGRO/Caxias from 2019. This is a case study. The results showed an increase in the level of activity and articulation of the entity and contact with researchers from large higher education institutions such as the University of Rondônia and the Federal University of Rio de Janeiro.

Author Biographies

  • Valdenia Guimarães e Silva Menegon, - Secretaria Estadual de Educação do Maranhão (SEDUC/MA) e UNEGRO/Caxias

    Possui graduação em História pela Universidade Estadual do Maranhão (1999), mestrado em Políticas Públicas pela Universidade Federal do Maranhão (2004) e Doutorado em História pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (2020). Atualmente é professora do Ensino Fundamental da Prefeitura Municipal de Caxias - MA, professora de história do Ensino Médio - Secretaria Estadual de Educação - SEDUC/MA. Tem experiência na área de História, com ênfase em História, História do Maranhão, atuando principalmente nos seguintes temas: gênero, diversidade, mulherismo africana, racismo, corpo, saúde, política e poder.

  • Lígia Emanuela Costa Alves, Universidade Estadual do Maranhão (UEMA)

    Licenciatura em Língua Portuguesa e Língua Inglesa e suas respectivas literaturas (UEMA); Especialização em Ensino de Língua Inglesa (IESF); Pós-graduanda em Ensino de Língua Portuguesa (UEMA); Coordenadora Geral da UNEGRO/Caxias.

References

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Published

10/06/2021

How to Cite

TURNING OF AFRICAN STUDIES AND AFRICANITIES AND TRAINING AT UNEGRO/CAXIAS. (2021). Revista Práxis Pedagógica, 6(7), 152-169. https://doi.org/10.69568/2237-5406.2021v6n7e6234