THE IMPORTANCE OF AFFECTIVENESS IN MONITORING STUDENTS WITH PHYSICAL DEFICIENCY FOR MORE EFFECTIVE PERFORMANCE IN THE USE OF ALTERNATIVE COMMUNICATION

Authors

  • Cristiane Spicalski Universidade Estadual de Ponta Grossa
  • Marizete Presotto
  • Bruna dos Santos

DOI:

https://doi.org/10.69568/2237-5406.2018v1n3e3126

Keywords:

affectivity, students, alternative communication

Abstract

This article aims to discuss the role of affectivity in the quality of life of students who need specialized care and alternative communication for schooling. It also demonstrates the fundamental role of the family in the affectivity and character formation of the future adult. This study is motivated by the observations made in the classroom raising data regarding the causes and consequences of the use or not of the affective treatment for these students.

Author Biographies

  • Cristiane Spicalski, Universidade Estadual de Ponta Grossa

    Graduada em bacharelado e Licenciatura em Historia pela Universidade Estadual de Ponta Grossa; mestranda em Historia pela Universidade Estadual de Ponta Grossa e academica do Primeiro ano de Letras Portugues Espanhol pela Universidade Estadual de Ponta Grossa.

  • Marizete Presotto

    Graduação em Matemática; MBA em gestão de pessoas; especialista em Educação Especial e inclusão educacional; Licenciada em Pedagogia

  • Bruna dos Santos

    Graduada em Licenciatura em história pela Unicentro; Pós graduada em Filosofia, sociologia pela Faculdade de Ensino Superior Dom Bosco. Pós Graduada em Educação Especial inclusiva pela Faculdade São Luis.

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Published

22/10/2018

How to Cite

THE IMPORTANCE OF AFFECTIVENESS IN MONITORING STUDENTS WITH PHYSICAL DEFICIENCY FOR MORE EFFECTIVE PERFORMANCE IN THE USE OF ALTERNATIVE COMMUNICATION. (2018). Revista Práxis Pedagógica, 1(3), 28-41. https://doi.org/10.69568/2237-5406.2018v1n3e3126