Human rights and diversity education in a Mathematics degree course

limits and possibilities

Authors

DOI:

https://doi.org/10.69568/2237-5406.2024v10e8283

Keywords:

human rights, education, mathematics degree

Abstract

The practice of human rights provides students with a ran ge of potential knowledge and judgment choices to consciously experience and interact with social injustices and inequalities. The inclusion of this theme in the mathematics degree course is characterized as a modern view of education and a new look at mathematics. Thus, this research aims to reflect on education in Human Rights and Diversity, where an analysis is proposed in the Mathematics degree course of a public university in the state of Ceará. Methodologically, the study is guided by a qualitative approach and is characterized as a bibliographical study. The data revealed that little thought has been given to mathematics education from a human rights perspective. There is therefore an urgent need to train teachers who promote human rights education, taking into account diversity and, above all, the continuous promotion of interdisciplinarity in Mathematics degree courses.

Author Biographies

  • Fred André António, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira

    Graduando do Curso de Licenciatura em Matemática pela Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira (UNILAB). Técnico Médio em Informática de Gestão pelo (IMAG-Uíge). Membro do Grupo de Estudos e Pesquisas: Educação, Diversidade e Docência (EDDocência).

     

  • Sinara Mota Neves de Almeida, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira

    Professora Adjunta da Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira (UNILAB) em cursos de licenciatura e Pós-graduação Stricto Sensu. Coordenadora e Professora Permanente do Mestrado Profissional em Ensino e Formação Docente (PPGEF UNILAB-IFCE). Membro do Grupo de Estudos e Pesquisas: Educação, Diversidade e Docência (EDDocência)

     

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Published

31/12/2024

Issue

Section

Artigos

How to Cite

Human rights and diversity education in a Mathematics degree course: limits and possibilities. (2024). Revista Práxis Pedagógica, 10, e8283. https://doi.org/10.69568/2237-5406.2024v10e8283