ANALYSIS OF EDUCATIONAL POLICIES WITH A FOCUS ON THE YOUNG FUTURE PROJECT WITHOUT SCHOOL EDUCATION, SCHOOL MENEZES PIMENTEL DE POTENGI

Authors

DOI:

https://doi.org/10.69568/2237-5406.2018v1n3e2982

Keywords:

educational policies, public and private, high school

Abstract

The present work is the result of a discussion about educational policies in force, without context of the Public School of the State of Ceará. The institution chosen to permeate the study for E.E.F.M. Menezes Pimentel, where an edition of an interview with the professor is available, a site dedicated to the story with the text "The perverse dualism of the Brazilian public school: school of knowledge for the rivers, school of welcome for the poor" by José Libâneo. Please, in the next reflective pages on a Brazilian education, no context of training for work, and competition as a way of acquiring results. The text is permeated by reflections on the Young Future Project and its fruits within the institution, with a focus on public and private partnership, and the consequences of results collection, provided through competitions among students. Since the educational process, which is born without the production model, it is incumbent upon us to reflect on educational policies, focusing on the alliances developed within the process and its real consequences, in the life of the beneficiaries, there are no cases of students at the Escola Menezes Pimentel.

 

Author Biography

  • Francisco Ytalo de Lima Silva, Universidade Regional do Cariri - URCA

    Discente do Quarto periódo em Licenciatura Plena em História pela Universidade Regional do Cariri (URCA). Na graduação se interessa por estudos voltados a História Regional e Local e do Brasil, a exemplo das Comunidades Tradicionais.

References

INSTITUTO UNIBANCO. Aba Quem Somos. Sobre, set. 2017. Disponível em http://www.institutounibanco.org.br/sobre/ Acesso em: 3 set. 2017

INSTITUTO UNIBANCO. Gestão Escolar em Foco. Projeto Jovem de Futuro, set. 2017. Disponível em http://www.institutounibanco.org.br/jovem-de-futuro/ Acesso em: 3 set. 2017

LIBANEO, José Carlos. O dualismo perverso da escola pública brasileira: escola do conhecimento para os ricos, escola do acolhimento social para os pobres. Educ. Pesqui. [online]. 2012, vol.38, n.1, pp.13-28. Epub Oct 21, 2011. ISSN 1517-9702. http://dx.doi.org/10.1590/S1517-97022011005000001

MESQUIDA, Peri. O diálogo de Illich e Freire em torno da educação para uma nova sociedade. Revista Contrapontos, Itajaí, SC., v. 7, n. 3, p. 549-563, mar. 2009. ISSN 1984-7114. Disponível em: <https://siaiap32.univali.br/seer/index.php/rc/article/view/923/778>. Acesso em: 04 nov. 2017.

PRÊMIO APRENDER PRA VALER. Governo do Estado do Ceará. Disponível em: http://www.ceara.gov.br/2017/12/19/governo-entrega-notebooks-estudantes-de- destaque-na-rede-estadual/ Acesso em 05 jan. 2018.

SECRETARIA DA EDUCAÇÃO (Ceará). Pagina Inicial - Serviços - Desenvolvimento da Escola. Projeto Jovem de Futuro, set. 2017. Disponível em http://www.seduc.ce.gov.br/index.php/ouvidoria/87-pagina-inicial- servicos/desenvolvimento-da-escola/3176-projeto-jovem-de-futuro Acesso em 4 set. 2017.

SECRETARIA DA EDUCAÇÃO (Ceará). Seduc divulga relação de alunos premiados com base no Spaece 2012. Portal, 2012. Disponível em: http://www.seduc.ce.gov.br/images/alunos_premiados_spaece_2012.pdf Acesso em 15 Jan. 2018.

SECRETARIA DA EDUCAÇÃO (Ceará). Seduc divulga relação de alunos premiados com base no Spaece e Enem 2013. Portal, 2014. Disponível em:http://www.seduc.ce.gov.br/images/alunos_premiados_2013_site.pdf Acesso em 15, Jan. de 2018.

SECRETARIA DA EDUCAÇÃO (Ceará). Seduc divulga relação de alunos premiados com base no Spaece e Enem 2014, 2017. Disponível em:

http://www.seduc.ce.gov.br/images/SPAECE/relacao_de_alunos_premiados_aprend er_pra_valer_2014.pdf Acesso em 15 Jan. 2018.

SECRETARIA DA EDUCAÇÃO (Ceará). Seduc divulga relação de alunos premiados com base no Spaece e Enem 2015. Portal, 2017. Disponível em: http://www.seduc.ce.gov.br/images/lista_notebook_2015_copiar.pdf Acesso em 15 Jan. 2018.

Published

22/10/2018

How to Cite

ANALYSIS OF EDUCATIONAL POLICIES WITH A FOCUS ON THE YOUNG FUTURE PROJECT WITHOUT SCHOOL EDUCATION, SCHOOL MENEZES PIMENTEL DE POTENGI. (2018). Revista Práxis Pedagógica, 1(3), 58-70. https://doi.org/10.69568/2237-5406.2018v1n3e2982