LIMITATIONS OF THE REFORM OF HIGH SCHOOL (Law n. 13.415/2017)

Authors

  • Fabio Jonas Souza Soares Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia Baiano https://orcid.org/0000-0001-5460-2224
  • Daiane Pereira Xavier Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Baiano
  • Nailson Silva Marques de Souza Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Baiano - Campus Guanambi
  • Walisson de Souza Soares Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
  • Poliana Prates de Souza Soares Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia - UESB https://orcid.org/0000-0003-4158-4017

DOI:

https://doi.org/10.69568/2237-5406.2020v5n6e4942

Keywords:

school curriculum, instrumentalist education, social question

Abstract

This research was developed with the objective of exposing and analyzing three fundamental aspects of the new reform of high school: the varied offer of education through the formative itineraries, the treatment given to the disciplines philosophy and sociology in the new curriculum and the subtle emphasis on technical knowledge as evaluation criteria. A fourth aspect was also considered: the means of approval of the reform. It seeks to highlight the limits and insufficiencies of the new curriculum and its consequences for Brazilian education. Finally, we emphasize that due to the partial and instrumental character, the new reform can be characterized as a deficient socialization project, that is, it does not equip the individual with the set of knowledge, techniques and feelings suitable for social life.

Author Biographies

  • Fabio Jonas Souza Soares, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia Baiano

    Graduando de Licenciatura em Química pelo Instituto Federal de Ciência e Tecnologia Baiano - Campus Guanambi. Graduando de Licenciatura em Química pelo Instituto Federal de Ciência e Tecnologia Baiano - Campus Guanambi. Bolsista do Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência (Pibid).

  • Daiane Pereira Xavier, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Baiano

    Graduanda de Licenciatura em Química pelo Instituto Federal de Ciência e Tecnologia Baiano - Campus Guanambi.

  • Nailson Silva Marques de Souza, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Baiano - Campus Guanambi

    Graduando de Licenciatura em Química pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Baiano - Campus Guanambi.

  • Walisson de Souza Soares, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
    • Graduado em filosofia pela Faculdade Paulo VI - Mogi das Cruzes. Graduando em Teologia pela PUC-SP
  • Poliana Prates de Souza Soares, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia - UESB

    Graduada em Engenharia Agronômica pelo Instituto Federal de Ciência e Tecnologia Baiano - Campus Guanambi. Mestranda em Agronômia pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia.

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Published

26/12/2020

How to Cite

LIMITATIONS OF THE REFORM OF HIGH SCHOOL (Law n. 13.415/2017) . (2020). Revista Práxis Pedagógica, 5(6), 34-48. https://doi.org/10.69568/2237-5406.2020v5n6e4942