CONTINUING TRAINING OF TEACHERS FOR PROFESSIONAL AND TECHNOLOGICAL EDUCATION

Authors

  • Irani Alves Nogueira do Nascimento Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Tocantins – IFTO
  • Cleonice de Oliveira Ramos Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Tocantins – IFTO https://orcid.org/0000-0003-4518-7051
  • André de Oliveira Moura Brasil Professor da Rede Municipal de Educação de Araguaína, Brasil https://orcid.org/0000-0002-6649-0300
  • Kim Nay dos Reis Wanderley de Arruda Figueredo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Tocantins – IFTO

DOI:

https://doi.org/10.69568/2237-5406.2020v5n6e5760

Keywords:

teacher training, professional education, teachers

Abstract

This article intends to explain about the importance and the need for initial and continuous training aimed at teachers working at the Federal Institute of Education, Science and Technology, tracing a legal path chronologically, as well as presenting the characteristics of being a teacher and expose the possibility of their training in their work environment and their perspectives and desires regarding this training. For the theoretical basis of this scientific essay, we used legal documents that address Education, as well as approaches presented by scholars such as Candau (2001) and Nóvoa (2002; 2009) among others that deal with the theme. The study identified a significant number of legal documents dealing with the theme. Training is an ongoing process that needs to be constituted in the work environment of teachers who, when reflecting on their experiences, seek to qualify and prepare themselves and, thus, contribute to teaching students' learning, considering the interest of the local community, their reality and its needs, which is a constant challenge.

Author Biographies

  • Irani Alves Nogueira do Nascimento, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Tocantins – IFTO

    Especialista em Gestão Educacional e Metodologia do Ensino. Pedagoga / área Orientação Educacional do Campus Araguaína, do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Tocantins – IFTO, Brasil. E-mail: irani.nascimento@ifto.edu.br

  • Cleonice de Oliveira Ramos, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Tocantins – IFTO

    Especialista em Gestão Educacional. Pedagoga / área Orientação Educacional do Campus Araguaína, do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Tocantins – IFTO, Brasil. E-mail: cleonice.ramos@ifto.edu.br

  • André de Oliveira Moura Brasil, Professor da Rede Municipal de Educação de Araguaína, Brasil

    Mestrando em ensino de Ciências e matemática, da Universidade Federal do Tocantins-UFT, Professor da Rede Municipal de Educação de Araguaína, Brasil. 

  • Kim Nay dos Reis Wanderley de Arruda Figueredo, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Tocantins – IFTO

    Mestre em Educação pela Universidade Federal de Santa Maria UFSM, com Pós-Graduação de Especialização em Gestão e Auditoria na Administração Pública pelo Instituto Tocantinense de Pós-Graduação ITOP. 

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Published

26/12/2020

How to Cite

CONTINUING TRAINING OF TEACHERS FOR PROFESSIONAL AND TECHNOLOGICAL EDUCATION. (2020). Revista Práxis Pedagógica, 5(6), 192-212. https://doi.org/10.69568/2237-5406.2020v5n6e5760