DEMOCRATIC MANAGEMENT AND ITS IMPORTANCE TO INCREASE THE QUALITY OF TEACHING AND PARTICIPATION OF SOCIETY

Authors

  • Paulo Byron Oliveira Soares Neto Universidade Paulista; Universidade Federal do Estado de São Paulo; Universidade Virtual do Estado de São Paulo; Universidad del Atlântico https://orcid.org/0000-0001-5652-1639

DOI:

https://doi.org/10.69568/2237-5406.2018v1n3e2883

Keywords:

democratic management, education, schools;, educational institution

Abstract

The present article aims to present and promote the debate about democratic management in educational institutions, through the method of bibliographical analysis, we propose to expose models and postures necessary, in order to achieve the improvement of quality in education and, also, participation of the school community in this process.

Author Biography

  • Paulo Byron Oliveira Soares Neto, Universidade Paulista; Universidade Federal do Estado de São Paulo; Universidade Virtual do Estado de São Paulo; Universidad del Atlântico

    Professor efetivo do Governo do Estado de São Paulo; Licenciado e Bacharel em Matemática, possuindo habilitação em Física pela Universidade Ibirapuera; especialista em Gestão Escolar e Coordenação Pedagógica pela Uniasselvi; graduando em Direito (UNIP); Graduando em Engenharia de Produção (UNIVESP); Pós graduando em Ensino de Filosofia (UNIFESP); pós graduado em Direito Tributário e mestrando em Direito e Negócios Internacionais pela Universidade del Atlântico – Espanha

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Published

22/10/2018

How to Cite

DEMOCRATIC MANAGEMENT AND ITS IMPORTANCE TO INCREASE THE QUALITY OF TEACHING AND PARTICIPATION OF SOCIETY. (2018). Revista Práxis Pedagógica, 1(3), 93-103. https://doi.org/10.69568/2237-5406.2018v1n3e2883