AND...WHEN DOES THE TEACHER HAVE A RARE PATHOLOGY?

"THINKING IS FOLLOWING THE ESCAPE LINE OF THE WITCH'S FLIGHT". SOCIOPOETIC CONTRIBUTION TO SCHOOL INCLUSION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.69568/2237-5406.2019v2n1e3743

Keywords:

school inclusion, hereditary angioedema, overcoming

Abstract

There are few who, through the media, do not identify, the information and growing data about teachers with rare pathology. Thus, this work aims to address significant and innovative concepts, from the perspective of school-professional inclusion. Therefore, the work is justified in demonstrating how the teacher with rare pathology interferes in the life of the students, and, consequently, in the school environment, since some limitations tend to influence the teaching process x learning, present low school performance , or apathy both students and teachers. In that sense, it is emphasized that no matter how participative the school is, it has the difficult task of forming citizens, of dignifying values in the teaching and learning process, receiving everyone. However, it is not only the school institution, but also the other socializing institutions, in the educational commitment, in the effectiveness of the rights and guarantees established by the constitution, among others, so that the teacher is an active agent in the process of professional inclusion x educational.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ana Claudia da Cruz Santos Dias, Universidade de la Empresa - UDE (IESLA)

Mestranda em Educação (Universidad de la Empresa, Montevidéu, Uruguai); Bacharel em Direito; Licenciada em História.

Igor Marques Barbosa, Universidad de la Empresa, Montevidéu, Uruguai

Mestrando em Educação (Universidad de la Empresa, Montevidéu, Uruguai); Especialista em Amazônia: História, Espaço e Cultura (Faculdade Integrada Brasil Amazônia, Belém, Pará, Brasil); Graduado em Licenciatura Plena em Letras – Hab. em Língua Portuguesa (Universidade Federal do Pará, Castanhal, Pará, Brasil); Técnico em Intérprete da Cena (Escola de Teatro e Dança da Universidade Federal do Pará, Belém, Pará, Brasil). 

References

ANDRADE, Vera Regina Pereira de. A ilusão da segurança jurídica: do controle da violência a violência do controle penal. Porto Alegre: RS Livraria do Advogado, 1967.

AZEVEDO, Maria Amélia & GUERRA, Viviane de Azevedo. A violência doméstica na infância e na adolescência. São Paulo, SP: Robe Editora, 1995.

BRASIL. Estatuto da criança e do adolescente. Obra coletiva de autoria da Editora Saraiva com a colaboração de A. L. T. Pinto, M.C. V.dos S. Windt e L. E. A. de Siqueira. 10. Ed., São Paulo: Saraiva. 2000.

CHAUÍ, Marilena. Senso comum e transparência. O Preconceito. São Paulo: Secretaria de justiça e defesa da cidadania/Imprensa oficial, 1996/1997.

FONTES, Carlos. Insucesso escolar. 2018.

HOFFMANN, Jussara. Avaliar para Promover: as Setas do Caminho. Porto Alegre: Mediação, 2002.

LUCKESI, Cipriano Carlos. Avaliação da Aprendizagem Escolar. São Paulo: Cortez, 2000.

Published

03/04/2019

How to Cite

Dias, A. C. da C. S., & Barbosa, I. M. (2019). AND.WHEN DOES THE TEACHER HAVE A RARE PATHOLOGY? "THINKING IS FOLLOWING THE ESCAPE LINE OF THE WITCH’S FLIGHT". SOCIOPOETIC CONTRIBUTION TO SCHOOL INCLUSION. Revista Práxis Pedagógica, 2(1), 118. https://doi.org/10.69568/2237-5406.2019v2n1e3743