FUNDAMENTALS FOR THE EVALUATION AND CLASS COUNCIL

A SYSTEMIC VISION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.69568/2237-5406.2020v4n5e4000

Keywords:

education, evaluation, class council, systemic thinking

Abstract

This article aims to present, through the literature review, the fundamentals of evaluation of the teaching-learning process and class council in the context of systemic thinking. In the beginning, it presents a synthesis of the transitional course of the Cartesian paradigm to the assumption of the complexity of evaluation and of the class council. After, it shows the fundamentals of evaluation and class council in a systemic approach, referenced by the theorists of the new paradigm of science.

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Author Biography

Márcia Lopes Leal Dantas, Universidade Columbia

Doutora em Ciências da Educação, da Universidade Columbia (2019), Mestra em Ciências da Educação, da Universidade Iberoamericana.(2016) - Revalidação do diploma de Mestre em Educação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro. (2017) Especialista em Língua Portuguesa (2003). Graduação em Letras - Português e Espanhol pela Universidade Castelo Branco (2012), Licenciatura em Língua Portuguesa, Literaturas e Semiótica (2001), Bacharel em Comunicação Social na Universidade Gama Filho (1994). Professora do Ensino Fundamental II do Município do Rio de Janeiro.

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Published

17/08/2020

How to Cite

Dantas, M. L. L. (2020). FUNDAMENTALS FOR THE EVALUATION AND CLASS COUNCIL: A SYSTEMIC VISION. Revista Práxis Pedagógica, 4(5), 75–91. https://doi.org/10.69568/2237-5406.2020v4n5e4000