STUDY OF THE IMPORTANCE OF THE DISCIPLINE OF ANALYSIS IN THE PRACTICE OF THE MATHEMATICS TEACHER

Authors

DOI:

https://doi.org/10.69568/2237-5406.2021v7n8e7036

Keywords:

mathematics teacher training, real analysis, Basic Education

Abstract

This work aimed to verify if there are contributions of the discipline of Real Analysis in the practice of the teacher who teaches Mathematics. It counted on the collaboration of three teachers who teach Mathematics in Basic Education, all graduates of the Mathematics Degree Course at IFMG / SJE. The data were obtained from an interview, seeking to draw a parallel between the references on the topic and the opinions of the collaborating teachers. The results show that the arguments converge, although subtle differences in the perception of the role of Real Analysis in the Degree have been identified.

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Author Biographies

Evalaine Júnia de Lima, Instituto Federal de Minas Gerais-Campus São João Evangelista

Licenciada em Matemática Instituto Federal de Minas Gerais Campus São João Evangelista/ IFMG (2019).
Possui Pós graduação em Metodologia de Ensino Matemático pela Faculdade FAVENI (2021).

Renann Rodrigues Marinho, Instituto Federal de Minas Gerais-Campus São João Evangelista

Licenciado em Matemática Instituto Federal de Minas Gerais Campus São João Evangelista/ IFMG (2019).

Silvino Domingos Netto, Instituto Federal de Minas Gerais-Campus São João Evangelista

Mestre em Matemática pelo Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional (PROFMAT) na
Universidade Federal de Viçosa-UFV (2014). Graduado em Licenciatura Plena em Matemática pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais- PUC MG (2000). Especialista em Educação Matemática Superior pela Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES (2004). Professor de matemática da educação básica da secretaria municipal de Materlândia Minas Gerais (1987 - 2010). Professor de matemática da educação básica da Secretaria Estadual de Educação de Minas Gerais- SEE MG (1996 e 1999 - 2010). Atualmente é professor efetivo do ensino básico, técnico e tecnológico do Instituto Federal Minas Gerais Campus São João Evangelista, onde atua desde de 2010.

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Published

07/10/2022

How to Cite

Lima, E. J. de, Marinho, R. R., & Domingos Netto, S. (2022). STUDY OF THE IMPORTANCE OF THE DISCIPLINE OF ANALYSIS IN THE PRACTICE OF THE MATHEMATICS TEACHER. Revista Práxis Pedagógica, 7(8), 82–100. https://doi.org/10.69568/2237-5406.2021v7n8e7036