Psychomotor skills: the body discourse in school
DOI:
https://doi.org/10.26568/2359-2087.2018.3406Keywords:
Psychomotricity. Body. Learning.Abstract
Psychomotricity is an area of corporal intervention for health professionals and education. In the field of education, Psychomotricity acts mainly in the development of children, allowing the child to experience their corporeality, their individuality, their relationship with each other, communication. The practice of psychomotor intervention can act in an instrumental and / or relational way. The article proposes to analyze the embodied action of the teacher in the school that works with the Psychomotor Education based on a relational basis. To act with the body is to give life to the human dimension in its entirety, because personal history is registered in the flesh. We can say that the body expresses the whole trajectory of personal history. The subject who learns in Psychomotricity is understood by the teacher, like the one in his possibility to grow, to create, to learn, to develop. The student needs to use his own resources. This learning condition is possible when you conceive the other as an example and possibility of inspiration; this is the place of the teacher, an inexhaustible source of stimulation. Your body, your speech, your expression, your behavior, can contribute to autonomy and independence.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).