TEACHING MATHEMATICS IN THE 5th YEAR OF FUNDAMENTAL EDUCATION I

Authors

DOI:

https://doi.org/10.69568/2237-5406.2020v5n6e5358

Keywords:

games, manipulated materials, mathematics

Abstract

The present work, the product of an exploratory qualitative research, aims to analyze, through bibliographic sources, the Teaching of Mathematics in the 5th year of Elementary School I. Before some references, mathematics needs to be presented with teaching practices that encourage students to enjoy for discipline. The bibliographical research points out games and works with manipulable materials as pedagogical resources to develop teaching practices in the classroom.

Author Biography

  • Antonio Gonçalves Nunes Neto, Escola Municipal Iracema dos Santos - Paranaguá/PR

    Mestre pela UFPR Litoral: Ensino das Ciências Ambientais (2017/2019). Formado em Habilitação para o Magistério pelo Instituto Estadual do Paraná/Paranaguá (1992/1995). Formado em Pedagogia pela UNESPAR Campo Matinhos - PR (2010/2013).Especialista em: Ensino da Educação Infantil pela Faculdade Venda Nova do Imigrante/FAVENI (2016) e em Gestão Escolar (2018). Professor no Ensino Fundamental I anos iniciais em Escolas do Campo Multisseriadas (2002/2007). Professor de Educação Infantil (2008/2012). Coordenador na Secretaria Municipal de Educação e Ensino Integral das 15 Escolas Municipais do Campo do Município de Paranaguá (2013/2016). Membro da Equipe da Secretaria Municipal de Educação de Paranaguá (2017) como Supervisor Técnico Pedagógico. Auxiliou nos Programas do FNDE (Mais Educação) e nas Prestação de Contas. Diretor na Escola Municipal Iracema dos Santos - Paranaguá/PR (2018/2019). Professor 40h na Escola Municipal Iracema dos Santos- Ensino Fundamental I.(Atualmente)

     

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Published

26/12/2020

How to Cite

TEACHING MATHEMATICS IN THE 5th YEAR OF FUNDAMENTAL EDUCATION I. (2020). Revista Práxis Pedagógica, 5(6), 67-84. https://doi.org/10.69568/2237-5406.2020v5n6e5358