ENVIRONMENTAL EDUCATION PRACTICES, AT THE STATE SCHOOL, IN SANTARÉM, PARÁ, BRAZIL

Authors

  • Dionelma da Conceição Silva Sousa Universidade Federal do Oeste do Pará - UFOPA
  • Maria Mirtes Cortinhas dos Santos Universidade Federal do Oeste do Pará - UFOPA https://orcid.org/0000-0003-4921-7713

DOI:

https://doi.org/10.69568/2237-5406.2020v5n6e5659

Keywords:

environment, environmental education, educational praxis, school, environmental awareness

Abstract

Environmental education (EA) awakens people with care for the environment. The aim of the study was to investigate environmental education practices at a school in Santarém, PA. For the students, the environment is associated with natural factors and 75% of the teachers in EE, are actions promoted by both private and government organizations, etc. (EA) at school is necessary to awaken the sensitivity and awareness of all, in favor of a quality environment.

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Author Biographies

Dionelma da Conceição Silva Sousa, Universidade Federal do Oeste do Pará - UFOPA

Pedagoga pela Universidade Federal do Pará, especialista em educação ambiental, com ênfase em escolas sustentáveis. Professora da rede municipal de ensino de Belterra (PA).

Maria Mirtes Cortinhas dos Santos, Universidade Federal do Oeste do Pará - UFOPA

Professora de geografia, do Instituto de Ciências da Educação (ICED), da UFOPA, é  licenciada em geografia, pela Universidade Federal de Roraima (UFRR), Mestre em Geociências pela Universidade Federal do Amazonas (UFAM), Doutora em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (UNCAMP), Pós  doutora pela Universidade Estadual do Oeste do Pará (UNIOESTE), Campus de Cascavel , PR. Coordenadora do Grupo de Estudos, Pesquisa e Extensão em Educação Ambiental (GEPEEA), da Universidade Federal do Oeste do Pará (UFOPA).

 

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Published

26/12/2020

How to Cite

Sousa, D. da C. S., & Santos, M. M. C. dos. (2020). ENVIRONMENTAL EDUCATION PRACTICES, AT THE STATE SCHOOL, IN SANTARÉM, PARÁ, BRAZIL. Revista Práxis Pedagógica, 5(6), 165–191. https://doi.org/10.69568/2237-5406.2020v5n6e5659

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