Communication of teacher and students with and without Autistic spectrum disorder
DOI:
https://doi.org/10.26568/2359-2087.2018.2082Keywords:
Language. Communication. Autistic Disorder.Abstract
Purpose: compare the communicative profile between a teacher and students with and without Autism Spectrum Disorder (ASD). Method: two male subjects that regularly attend the 5th grade of elementary school, participated in the study. The communication between a teacher and a student diagnosed with ASD and another student without the Disorder was recorded, analyzed, and compared. The analysis was performed through the Pragmatic Protocol through communication clippings. Results: The communication actions per minute prevailed in the case of the student without ASD, being the verbal communication the one most used by both students. Regarding the communicative functions, from the twenty analyzed ones, only three were used by both students during the communicative interaction with the teacher. Conclusion: Although the communicative action data prevailed in the communication of the student without ASD, generally, all other data indicated that the student with ASD displays a communicative interaction and that it is similar to the interaction of the student without the disorder.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).