Traditional evaluation and dialectical and inclusive evaluation: contrapositions
DOI:
https://doi.org/10.26568/2359-2087.2019.2899Keywords:
Essence Pedagogy. Pedagogy of Existence.DialecticalPedagogy. Dialecticand Inclusive Assessment.Abstract
The purpose of this article is to contribute to the training of teachers of Elementary and Middle School, presenting a new perspective on the subject of evaluation of teaching and learning processes. From this purpose, bibliographical research is used as a methodological procedure. The main problem is to reflect on the type of internal assessment of learning that would be most appropriate to benefit the heterogeneity of students. It is considered that dialectical and inclusive evaluation for its dialectical and / or revolutionary conception of man, society and education and the characteristics underlying it can stimulate and contribute to the construction of new educational practices from the act of teaching until the act to evaluate the processes of teaching and learning in a dialectical, dialogical relationship with more democratic tendencies.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).

