Habits of adolescents on the use of digital media
DOI:
https://doi.org/10.26568/2359-2087.2018.2647Keywords:
Online games. Cell phone. Internet. Teenager. Digital media.Abstract
This research seeks to present and analyze the behavioral changes of the last decades, based on the influence of digital technologies, observing the positive and negative aspects of the question and, consequently, what this has caused in society and in the family, and which would be the solutions presented regarding the excessive and / or indiscriminate use of digital media, their impact on the habits of life of adolescents, as well as the implication in the studies, the disorders that have caused to health, among others. The methodology adopted is descriptive, bibliographical, with a qualitative approach, complemented by quantitative data. The data collection took place in 4 State’s schools of Francisco Beltrão-PR, two colleges below the average and two above the average proposed by IDEB, being this a criterion that was used only to select the schools surveyed. The study population consisted of 336 adolescents and 17 teachers. The prognosis evidences a concern and emerging need of awareness of the society regarding the biopsychosocial impacts of the use of digital technologies. Therefore, the emerging need for changes in pedagogical practice, teaching methods and much more in school management of available resources, especially technological ones, is pointed out.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).