Ambivalences of digital culture and the challenges of education for citizenship
DOI:
https://doi.org/10.26568/2359-2087.2018.2858Keywords:
Digital culture. Networks. Ethics.Abstract
This article uses some metaphors represented in the British series 'Black Mirror' as a background to problematize the challenges that the hyper connected society is demanding for education. Drawing on recent studies that have examined the contradictions of digital culture, as well as surveillance on the web, ubiquitous communication, and hate speech amplified in networks, we bet that the classroom is a privileged space to instigate young people born in the digital age to reflect the ethical and aesthetic dimension of the internet. Our assumption is that education, regardless of level, need to discuss with their students the complex maze that has become digital networks.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).