Knowledge school, sexual diversity and gender in early Childhood Education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26568/2359-2087.2019.3899

Keywords:

Childhood. Sexualities. Curriculum practices.

Abstract

We aim to discuss concerns of educators of child education on sexual and gender diversity. It was used a reflexive process triggered by discussions with these subjects subsidized by the theoretical reference about curriculum, sexuality and gender in the school. Another source comes from an activity carried out in 2009 at a continuing training meeting for professionals of Early Childhood Education in Uberlândia/MG. Strategies such as film analysis, the questions box, wheel conversations among others allowed to prove that the subject is a clear need and the initial and continuous training should cover it as part of a social process, historical and cultural. 

Author Biography

  • Neil Franco, Universidade Federal de Juiz de Fora, Juiz de Fora

    Graduado em Licenciatura Plena em Educação Física (1994), Mestre (2009) e Doutor em Educação (2014) pela Universidade Federal de Uberlândia. Professor Adjunto da Universidade Federal de Juiz de Fora, Faculdade de Educação Física e Desportos, Departamento de Ginástica e Arte Corporal. Coordena projetos de extensão nas áreas de Ginástica Geral e Danças de Salão. É líder do Grupo de Estudo e pesquisa: Corporeidade[s], Culturas e Diferença. Professor do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFJF. Investiga as relações entre Educação, Educação Física e diferença em diversos contextos, destacando-se as áreas de gênero e sexualidade.

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Published

13/09/2019

Issue

Section

Artigos Científicos

How to Cite

Knowledge school, sexual diversity and gender in early Childhood Education. EDUCA - Multidisciplinary Journal in Education, [S. l.], v. 6, n. 15, p. 134–154, 2019. DOI: 10.26568/2359-2087.2019.3899. Disponível em: https://periodicos.unir.br/index.php/EDUCA/article/view/3899. Acesso em: 10 sep. 2025.

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