Creating and representation of analogies by means of body language: investigating a case in classroom
DOI:
https://doi.org/10.26568/2359-2087.2019.3994Keywords:
Analogies. Playful. Body representations.Abstract
This paper discusses a teaching strategy based on the creation and representation of analogies by means of body language. The analogies were developed aiming to represent two experiments in atomic-molecular level and they were staged to the colleagues who should interpret them in terms of chemical aspects. The study was performed with students from a Federal University enrolled in a General Chemistry course. Both analogies created and students’ interpretation from the representation considered important conceptual relationships, what revealed appropriation of chemistry concepts.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).

